Siis se kierukka.

Kyllä mä olin eilen täpinöissäni. Edellisenä iltana ei meinannut uni tulla ja nukuinkin aika huonosti. Ja aamulla kun kello soitti niin heti virkeänä ylös. Taisi pikkuisen jännittää se gynelle meno.. Tuntui että töissäkään ei osannut keskittyä vaan kelloa piti vahtia vähän välilä josko pitäisi jo kohta mennä.

Ja kyllä mua jännitti siellä odotushuoneessakin odottaa omaa vuoroa. Puoli tuntia oli ajat myöhässä, kuten kuvioon kuuluu. Tiedän jo entuudestaan että tämä gyne on AINA auttamattomasti myöhässä, mutta hän on muuten niin ihana ihminen että sitä jaksaa kyllä odottaa. Ja niinhän se oli että suurin jännitys loppui kun hänen kanssaan juttelin.
Eikä hän tyrmänyt lainkaan ajatusta tästä vielä yhdestä. Kai mä olin sitäkin alitajuisesti pelännyt että nyt hän huomaa jotain mikä estää mahdolliset tulevaT  raskaudeT (mitenhän se lipahtikin monikossa...). Iän puolestakin hän katsoi minun olevan oikein sopiva lapsen tekoon :-)

Ronkittiin siinä sitten ensi papa-näyte ja sitten oli vuorossa kierukan poisto. Papan ottokin tuntui jotenkin niin ikävältä että kävi jo mielessä haluanko sittenkään enää raskaaksi... Tuli jotenkin synnytys / raskausajan sisätutkimukset mieleen... Ja se että miltähän se kierukan poisto mahtanee tuntua *argh*. Mutta onneksi se ei ollut mikään paha juttu. Pientä painetta tuolla alamahalla ja justiin kun ajattelin että nyt käy kyllä kipeää niin siinä se häkkyrä jo roikkui gynen kädessä :-)

Aika hurja ajatus että nyt ei ole enää ehkäisyä! Vähän pelottavaakin? Toisaalta koko illan oli sellainen vapautunut olo. Nyt vain odottelen sitten niitä kukautisia. Harvoin niitä kyllä tulee oikein toivottua mutta nyt on päässyt niin käymään. Ja muutaman kuukauden päästä mä jo toivon ettei niitä tulisikaan...
Gyne sanoi että osalla tulee muutaman päivän päästä kierukan poistosta tyhjennysvuotoa mutta ilmeisesti ei sitten kaikilla. Arveli myös että ainakin 2-3 viikkoa voisi olla mulla seuraavin menkkoihin.

Niitä odotellessa tilaisin itselleni LUNETTE -kuukupin. En tiedä onko kellään kokemuksia käytöstä, mutta minua se kiinnostaa. Kestositeitä minulla on jokunen, mutta en ole käyttänyt niitä koskaan \"oikeiden\" menkkojen aikana.