Anniina oli niin kivasti kaipaillut kuulumisia että täytyy kai tässä ryhdistäytyä.

Välillä tuntuu että pää on täynnä kirjoitettavaa ja nyt taas tuntuu ihan tyhjältä. Tässä on ollut aika hektistä siitä kun olen palannut töihin. Viikonloppuisinkin on ollut koko ajan menoa joten levähtämään ei kunnolla pääse. Tulis jo se reipas keskiraskaus! Lieneekö se tosin joku myytti, en muista sitä niin merkittävästi ennenkään kokeneeni. Muistan kun esikoiselta sitä odotin ja odotin eikä se tainnut koskaan tulla :-)

Nyt musta kyllä tuntuu että olen ollut erityisen väsynyt. Oon ajatellut että se tekee tämä henkisesti raskas odotusaika ehkä sen väsymisen tunteen. Oon mä nyt jo paremmalla mielellä ollut tämän odotuksen suhteen mutta taas eilen iski sellainen pelko että josko se pikkuinen ei enää olekaan elävien kirjoissa... Alkaisi nyt ne liikkeet tuntumaan niin uskon että olokin helpottaisi noiden pelkojen osalta. Joskus mä oon vähän miettinyt että oisko joku tunne pientä liikettä mutta en mene sanomaan varmaksi. Liekö ilmaa suolistossa vai sittenkin tämä pikkuinen joka siellä touhuaa? Keskimmäiseltä muksulta olen merkannut tunteneeni liikkeet 16 viikolla, tuplilta en löydä nyt sitä pientä liberon kirjaa johon olen asiat kirjannut. Esikoisesta ne taisi tuntua vasta myöhemmin.

Vimppa hematoomakontrolli oli muuten syyskuun lopussa ja kaikki oli hyvin. Hematoomaa ei itse asiassa löytynyt enää lainkaan. Seuraava neuvola on ensi viikolla 16.10. Täytyy kai antaa napsaista myös Hb että näkee onko sekin laskenut ja lisää tätä väsymystä.  

Ajatella että menen muka jo 17. viikolla! Ihan uskomatonta. Kolme viikkoa ja ollaan jo odotuksen puolivälissä. Hui. Jossain vaiheessa tuntui ettei viikot etene lainkaan ja nyt ne menee melkoista vauhtia :-) No, kokemuksesta tiedän että ne taas hidastuvat loppuvaiheessa.

Nyt on tullut tunne että haluaisi jo päästä katselemaan ja vertailemaan vaunuja. Luultavasti valinta tulee tapahtumaan Emmaljungan, Oran ja Brion välillä. Ensin mainittuja mulla on ollut kolmet (yhdet vaunut, yhdet kuomurattaat ja yhdet tuplakumurattaat), ja ne olen kyllä havainnut erittäin hyviksi kärryiksi. Orat oli tuplilla, ne perinteiset Duoletot. Mua kinnostaa ehkä Oran Saaga tai Taiga,  en ole varma mutta haluan nähdä ne kuitenkin livenä. Brio on mun mielessä aikaisemmin kuulunut kastiin "kitisevät aina" mutta nyt ne ova kyllä vaihtoehto nro 2. Mallista en osaa sanoa. Brion Happy ei ole oikein mun silmää miellyttävä, mutta se runko jossa renkaat menee lähekkäin kasattaessa on jotenkin kiehtova. Tarkemmin sanottuna se aikaisempi runko niillä "oikeilla renkailla". En tykkää näistä uusista ihme renkaista jotka tuossa kuvassakin on. Eli kombia voisi ehkä harkita (toisella rungolla) vaikka yhdistelmävaunut ei ihan mun suosikkeja ole olleetkaan.... Emmaljungalla kiinnostanee eniten Edge Duo Combi. Ne on ehkä kaikista suurin suosikki ja eniten silmää miellyttävä vaihtoehto tällä hetkellä. Myös värinsä puolesta, joka on tuossa kuvassa.

Tässä Oran Saaga
1970362.jpg

Ja tässä Taiga
1970486.jpg

Tässä Brio kombi (oliivi ois ehkä värinä parempi mutta en löytänyt kuvaa jonka saa kopioitua)
1970483.jpg
Mutta haluaisin tällä rungolla jos tämän ottaisin (rungon toimivuudesta ja kestävyydestä en kyllä tiedä)
1970502.jpg
Ja tämä on se mun suosikki tällä hetkellä :-)

1970487.jpg

Kuomurattaat kantokassillahan ois tietty ketterämmät mutta koska muksu tulee nukkumaan niissä seuraavankin talven ulkona on perinteinen vaununkoppa lämpimämpi vaihtoehto. Mitään kolmirattaisia, pienipyöräisiä tms. en halua missään nimessä. Mä ruukaan lenkkeillä vaunujen kanssa lähes kelissä kuin kelissä joten rattaiden on puskettava tiensä läpi myös lumisilla teillä. Harvemmin niitä tarvitsen missään kauppakeskuksissa. Joten se ketteryys ei ole ensisijainen ominaisuus nyt valitessani kärryjä vauvalle.

Ajattelin malttaa näissä vaunuasioissa marraskuulle ja sitten kun menen rakenneuä:hän 6.11 niin samalla raahaan isännän ensimmäiselle kierrokselle vaunukauppaan :-) Pääsen vähän hypistelemään kärryjä. Ihanaa. Kun jaksaisin vain odottaa sinne asti :-)


Muuten elämässä arki rullaa sujuvasti. Ihanaa kun tuo isäntä on vuorotteluvapaalla huolehtimassa pienistä koululaisista ja eskarilaisista. Ajatella jos tässä olisi vielä aamun ja illan hoitorumbat pyöritettävänä niin mähän olisin aivan raato...

Syksy on ollut ihanan aurinkoinen. Kynttilät palaa kotona iltaisin luomassa tunnelmaa. Rakastan kynttilöitä ja odotan jo joulua täysillä! Taidan olla sen suhteen malttamattomampi kuin meidän lapset :-) Mutta lapset tekee sen oikean joulun ja siksi siitä on tullutkin niin ihana juhla, ehdottomasti vuoden kohokohta. Ensimmäiset joululahjatkin on jo ostettuna.

Nyt jotain syötävää porukalle ja sitten illemmalla isännän kanssa kävelylle. Kivaa kun saa taas jo liikkua. Huomaan kyllä että tuossa neljässä liikkumattomassa viikossa kunto laski selvästi. Reippaamman kävelyn jälkeen masu ilmoittelee olemassaolostaan vähän semmoisenä epämukavana tunteena. Ei varsinaisena kipuna mutta jonkinlaisena väsymisenä kumminkin. Täytynee tyytyä sitten "mummolenkkeihin". Tosin ei se lääkäri mulle enempiä luvannutkaan.

Masukuvia otettiin viikonloppuna joten pyrin liittämään ne tänne vaikka illemmalla.