Aina ja koko ajan on muka niin kiire ettei ehdi istumaan koneelle naputtamaan muutamaa riviä (se muutama rivi on kyllä täysin mahdoton ajatus mulle... aina tulee enemmän tekstiä kuin piti). Ja sitten kun ehtisi niin enää ei jaksa....

Mutta nyt viimein ne viime tiistain kuulumiset (jos ne nyt jota kuta jaksaa edes kiinnostaa, mutta edes itselle muistiin...). Tämä mun vakkari-gyne on aivan ihana, n. 50-60v nainen (mä oon tosi huono arvioimaan toisten ikää...). Se kuuntelee tarkasti ja tutkii vähintään yhtä tarkasti.
Päällisin puolin kaikki pitäisi olla ok. Myös silmämääräisesti tuolla alapäässäkin kaikki näyttää hyvältä (jos nyt niin voi sanoa, heh). Papa näytteen otti ja nyt odottelen siitä tulosta. Sehän se mua eniten tässä pelottaa kun se oli keväällä LkII. Gynekin epäili että olisiko johtunut siitä että kierukka on ärsyttänyt, esim ne langat hanganneet. Se on aika tyypillistä. No hetihän mua alkoi pelottamaan, että jos olen sillä kohdunsuun kokeilulla ärsyttänyt sieltä vain lisää eikä se ole päässytkään paranemaan. Tosin ehkä se papaluokitus näkyy eniten siinä harjanäytteessä ja en sentään niin syvältä kokeile sitä kohdunsuun asentoa :-) Kysyin myös mitä sitten tapahtuu jos se olisi edelleen LkII ja sitten kulemma tulisi lähete tarkempiin tutkimuksiin eli kolposkopiaan. Toivon nyt kuitenkin hartaasti että se olisi palannut ennalleen ja saisin unohtaa tuon asian hetkeksi.

Ihmettelin sitä välivuotoa eikä se gynekään siihen osannut mitään varmaa sanoa. Oli samaa mieltä kuin mitä itse olin tutkinut netistä, ettei oikein passaa ovulaatiovuodoksi, koska tuhru kesti ajallisesti lähes sen seitsemän päivää. Ovisvuoto kai yleensä on vain parin päivän juttu ja  siinä voi olla kipujakin. Toisaalta se on hassua kun ovisoireita olisi hyvin voinut ajatella olleen, mutta sitähän voi kuvitella mitä vaan kun oikein toivoo :-)

Voi olla ihan vain siitäkin että kierto hakee vielä paikkaansa keskenmenon jälkeen. Sen puolesta puhui myös se että ultralla munasarjojen tilanne näytti lähinnä alkukierrolta. Gyne sanoi että ei oikein näytä siltä että ovis olisi jo ollut vaan ennemminkin tosiaan niin että se on vasta jonkun ajan päästä tuloillaan. Rakkuloita näkyi molemminpuolin ja olikohan se vasemmalla että oli yksi vähän isompi. Muistaakseni se oli jotain 13-15mm, kun gyne sanoi että ovisvaiheessa johtofollikkeli (?) on usein ihan pari senttinenkin halkaisijaltaan. Eli tavallaan se välivuoto olisi voinut olla vähän kuin pienet menkatkin? En tiedä, mutta hankalintahan tässä on se että yhtään ei voi päätellä millainen kierto tästä on tulossa.

Mä oon aina pohtinut sitä että lasketaanko kierto jo niistä ekoista tuhrupäivistä kun näyttää siltä että menkat on alkamassa vai vasta siitä kun tulee kunnon vuoto. Jostain joskus luin että vasta kunnon vuodosta, ja samaa sanoi tämä gynekin. Eli mulla ois sitten viimeksi ollut kp1 20.11. Eli nyt olisi jo kp24? Hassua. Tuohon laskuun olisi passannut hyvin se ovis siihen tuhruvuodon ajalle. Mutta jos se tuhru olikin menkkoja niin kp:t on jotain muuta. Ainakin muutaman päivän vähempänä.
Olotilasta en osaa sanoa, ei tunnu oikeastaan miltään. Ei tunnu ovikselta, mutta ei siltäkään että olisi menkat tulossa. Taitaa olla talviunilla koko kroppa... Eilen oli aika runsasta valkovuotoa, mutta en mä mitään ovislimoja bongannut. Jää siis täysin arvoituksen varaan tämä kierto... Ennen viimeisintä raskautta kierto oli keskimäärin 25pv,  se on mulle vähän. Ennen kierukkaa se oli usein n. 28-32 pv.

Katsotaan nyt tuleeko se täti kylään ensi viikolla vai milloin... Ainut vieras joka ei  välttämättä  olisi niin tervetullut meille... ;-)